Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Nevroznanstvenik prof. Russel Foster pravi, da je pomanjkanje zdravja za naše zdravje enako škodljivo kot kajenje. Tiste, ki spijo manj kot pet ur na noč, naj bi tudi obravnavali enako kot kadilce, še zlasti, če je njihovo spanj nekakovostno.

Dr. Foster namreč pravi, da imajo tisti, ki spijo premalo oziroma nekakovostno, okrnjene sposobnosti, ki so pomembne za dobre medsebojne odnose, kot so empatija, dobro razpoloženje, pravilna obdelava informacij, impulzivnost in podobno. Po izsledkih raziskav je zmožnost obdelave informacij možganov ob četrti uri zjutraj podobna zmožnosti, ki jo imajo možgani, če spijemo odmerek alkohola, ki ga zaznajo uradne meritve.

IZKLJUČIMO ELEKTRIČNE NAPRAVE

Da bomo lahko zaspali oziroma da bomo spali kakovostno, strokovnjaki svetujejo, da iz spalnice odstranimo vse vire električnega smoga oziroma preprečimo, da bi ta ponoči deloval na nas. O tem smo pisali že v prejšnji Preventivi, a seznam naprav, ki jih imamo v spalnici, je dolg, zato s to temo nadaljujemo.

Dominik F. Rolle, avtor knjige »Električni smog – kako prepoznati izvire motenj in zmanjšati zdravstvena tveganja«, poudarja, da kakovost svojega spanja izboljšamo, čev spalnici izključimo televizor in računalnik, preden zaspimo. Napravi namreč oddajata sorazmerno širok frekvenčni spekter, kar lahko botruje simptomom stresa. Če se ne želimo odpovedati tem napravam v spalnici, jim ponoči s stikalom prekinimo napajanje in redno prezračujemo prostor. Ker računalnik in televizor lahko proizvedeta elektrostatični naboj, spalnico pred spanjem obvezno vsak večer dobro prezračimo.

Rolle opozarja, da radijska budilka oziroma ura, ki je priklopljena na električno omrežje, ne spada na nočno omarico poleg postelje. Oddaljena mora biti najmanj dva metra od telesa. Vendar pa je bolje, da ne uporabljamo budilke, ki je priključena na električno omrežje, raje izberimo tako, ki deluje na baterijo. Radijske ure na baterijsko napajanje so na splošno varne, če so od telesa oddaljene najmanj 50 centimetrov. Radijska budilka z omrežnim priključkom pa ni priporočljiva zato, ker ustvarja magnetno polje s polmerom najmanj enega metra, ki lahko vodi do zakisanosti organizma oziroma do slabega zdravja. Posebej občutljivo se nanj odzovejo oči in žleza češarika – epifiza.

NISO VSE SVETILKE VARNE

Rolle v spalnici odsvetuje energetsko varčne sijalke in fluorescentne cevi. Oboje namreč poleg znatnega magnetnega in električnega polja ustvarja tudi manjši delež ionizirajočega sevanja. Najbolj primerne so svetilke z navadnimi žarnicami, saj povzročajo najmanj električnega smoga in proizvajajo neoporečno kakovost svetlobe. Pri halogenskih žarnicah pazimo na to, da imajo žarilna sredstva UV-filter in nimajo preveč ostre svetlobe. Poleg tega naj bo stikalo luči pred transformatorjem, drugače ta neprestano povzroča močno magnetno polje.

Če nimamo stikala za izklop omrežja, moramo svetilke priključiti tako, da se prekinja faza – fazni vodnik in ne ničla (nevtralni vodnik). Svetuje, da z merilno napravo za električna polja na delu kabla za stikalom preverimo, v katerem položaju vtiča nastaja najmanjše polje.

Poskrbimo tudi, da blizu postelje uporabljamo najkrajši možni kabel. Izogibajmo se vključenim kablom, ki tečejo okoli postelje in zvitkom kabla, ki ležijo pod posteljo. Vključeni kabli ustvarjajo električno polje, ki v telesu povzroča napetost. Pri zvitem kablu pa hitro naraste napetost telesa na več kot štiri volte, kar dolgoročno lahko povzroči zdravstvene težave. Če nimamo stikala, ki izključi omrežje, je priporočljivo uporabljati izoliran kabel.

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si