Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

"V Wikipediji je zapisano: V psihologiji je travma neke vrste psihična poškodba, ki se pojavi kot posledica hudega trpljenja," uvodoma pojasnjuje Angelica Horvatič.

Travma je glavni razlog, ki nam onemogoča živeti zdravo in srečno življenje. Povzroči jo izjemno stresna in neprijetna izkušnja, ob kateri smo dobili občutek, da smo izgubili nadzor. Če travmatični proces ni bil zaključen, spomin in občutek te izkušnje ostaneta v nas; prav tako pa ostane v našem telesu tudi ves stres, ki je povzročil travmo. Travma je nekaj, kar je v nas povzročilo tako stisko in toliko bolečine, da je preprosto ne moremo izbrisati.

To je stanje čustvene in duševne stiske, ki jo povzroči izkušnja, ki ni rešena.

Vsak od nas doživi travmo na svoj način. Kar povzroči travmo eni osebi, ni nujno, da jo tudi drugi. Kako se odzivamo na travme, je odvisno od naše biološke sestave, našega fizičnega, duševnega in čustvenega praga ter našega odzivanja na okolje.

Travma ni vedno povezana z neko tipično tragedijo (kot je vojna, avtomobilska nesreča, spolna zloraba, izguba ljubljenega). To je lahko tudi prihod novorojenčka, odvajanje od materinega mleka, rojstvo mlajšega bratca ali sestre; vse to so možni primeri travmatičnih dogodkov v našem otroštvu.

Celo najboljši starši niso sposobni vzgojiti otroka tako, da ne bi doživel nobene travme.

Medtem ko se živali v divjini lahko preprosto otresejo svoje travme, mi kot ljudje žal nimamo te sposobnosti.

V mladosti poskušamo travmo sprostiti z jokom, kar je pravzaprav najboljši način zaključevanja in reševanja travme. Vendar ker nam že kot otrokom dajo vedeti, da je jokanje sramotno ali pa nas zaradi njega celo kaznujejo, naše telo hitro ponotranji sporočilo: "Ni sprejemljivo, da se tako počutim, in ni varno, da se tako odzivam ter na tak način prebolim travmo, ki jo doživljam v tem trenutku."

In kaj naredimo?

Da se počutimo varno, svoje občutke potlačimo, oddaljimo ali jih ohromimo.

In ker smo to travmatično doživetje shranili v sebe, ta v našem odraslem življenju začne delovati kot magnet.

Naša nerešena travma postane v našem življenju točka privlačnosti.

Kljub našim rednim duhovnim praksam ter osredotočanjem na pozitivne misli, na koncu znova in znova privlačimo podobne negativne izkušnje.

Pravzaprav samo podoživljamo isti nerešen travmatični proces, ki je ostal v nas še iz ranega otroštva.

Sprožilci aktivirajo močne čustvene reakcije – čustvene odzive, ki so pravzaprav le odraz preteklih travm.

 

Najpogostejši simptomi travme so:

  • kronična bolečina
  • zasvojenosti
  • depresija
  • nizka samozavest
  • anksioznost
  • stres
  • ponavljajoči spomini
  • nočne more
  • nespečnost
  • psihična bolezen
  • motnje hranjenja
  • debelost
  • nihanje v razpoloženju
  • pa tudi: nezadovoljno ali boleče življenje, polno obžalovanja, bolečine, jeze, sovraštva, strahu, žalosti, osamljenosti, praznine, nemoči, zavračanja samega sebe, občutka ničvrednosti, krivde in sramu.

 

Kako zdraviti travmo?

Naše glavno vprašanje pri delu s simptomi travme je: "Kaj se mi je zgodilo?" (namesto "Kaj je z menoj narobe?")

Ko sprejmete odločitev, da želite travmo ozdraviti, priporočam, da poiščete strokovnjaka, ki mu lahko zaupate.

Zrel pristop in predanost k zdravljenju je KLJUČNEGA POMENA.

Zdravljenje pogosto primerjam s fizično vadbo. Lahko dobite "six pack" z le eno vadbo? Seveda ne. Podobno tudi čustveno zdravljenje potrebuje svoj čas in ni mogoče pričakovati čudežev po eni sami seansi.

Iz lastnih izkušenj priporočam alternativni pristop k zdravljenju travme, kjer se lotimo temeljnega problema našega življenja. Psihoterapevti, psihologi in psihiatri, s katerimi sem do sedaj delala, vedno pogosteje vključujejo v svoje delo to alternativno metodo.

Pogosto primerjajo rezultate ene seanse alternativnega zdravljenja travme z leti zdravljenja z običajnimi terapijami, kjer je ljudem dovoljeno zgolj govoriti o njihovih travmatičnih dogodkih, ne pa jih podoživeti.

Ker temeljijo modalnosti čustvenega zdravljenja travme predvsem na občutkih, torej z vsem kar je povezano s fizičnimi in psihičnimi občutki ter čustvi – in ne z razmišljanjem, analiziranjem in govorjenjem, toplo priporočam delo izključno s strokovnjakom, za katerega čutite, da je prava oseba za vas.

To usmerjanje pozornosti na vaše občutke je pravzaprav odlična uvertura in vaja za vaše nadaljnje delo pri zdravljenju. Pomembno je tudi, da ste pozorni na način zdravljenja in strukturo seanse, ki jo plačujete.

Po mojih izkušnjah v seansi, ko zdravimo travme, ne sme obstajati časovna omejitev, saj naših čustev ne moremo časovno omejiti, pa tudi ne meriti.

Ta način dela pogosto primerjam z rojstvom otroka, ko preprosto ne moremo predvideti, kaj se bo zgodilo in koliko časa bo trajalo.

Tehnika zdravljenja čustvene travme, s katero sem delala s tisočimi ljudi z vsega sveta, se imenuje " Proces celovitenja". Tehniko je razvila ameriška duhovna učiteljica in avtorica Teal Swan. Zame je ta tehnika najmočnejše, najhitrejše, najgloblje in najučinkovitejše orodje, s katerim sem delala do sedaj. Želim si le, da bi poznala to tehniko že pred 20 leti.

5 glavnih korakov tehnike "Procesa celovitenja":

  • Ustanovitev varnega mesta – vzpostavitev namišljenega kraja, kjer se počutimo varno ponovno vstopiti v boleč spomin.
  • Potrditev – bolečemu čustvu sporočimo, da ga vidimo kot veljavnega.
  • Iskanje izvora – z vprašanjem "Kdaj sem prvič občutil ta občutek?" se povežemo z izvorom travme.
  • Osvobajanje negativnih občutkov – vse dokler v sebi ne občutimo olajšanja.
  • Čiščenje in zdravljenje – ritual zaključevanja spomina na travmo in začetek "novega življenja".

Ne verjemite mi na slepo in preberite mnenja mojih strank

http://angelicahorvatic.com/praise/.

 

O Angelici:

Angelica Horvatic ( http://angelicahorvatic.com ) je praktik celjenja travm, facilitatorka Procesa celovitenja, praktik Dela s senco, zdraviteljica notranjega otroka in hipnoterapevtka. Rojena je na Hrvaškem, kjer je tudi odraščala. V minulih 16 letih, v času študija in dela v Veliki Britaniji in na Bližnjem vzhodu, je delala s tisoči ljudi iz celega sveta. Poleg individualnih terapij, ki jih s svojimi strankami izvaja preko spleta ali v živo, Angelica organizira delavnice tudi v Sloveniji in po svetu. Za več informacij o njenih prihajajočih delavnicah, prosimo, obiščite: http://angelicahorvatic.com/events/ "

»Osvoji svojo goro« je njen moto – bodite, imejte in naredite VSE, kar si v življenju želite!

 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si