Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

»Težava večine diet je, da telo ne dobi dovolj hranil. Tako vplivamo na hormonsko ravnovesje, saj smo lačni in brez energije. Pravi razstrupljevalni smuti vam bo dal dovolj energije, hranljivih vrednosti, vas bo nasitil in hkrati pomladil,« pravi supernutricionistka, Lea Thaler. »Pravi smuti,« pravi, »naj bo iz dveh tretjin zelenja, tretjine sadja, vode in maščob.«

 

RAZLOGI ZA SMUTI

  • Enostavna in hitra priprava;
  • Okusen in bogat z vitamini;
  • Vsrkanje hranil je večje, če pijemo zmiksano hrano, kot če isto hrano pojemo;
  • Neobdelana hrana, ki ni procesirana, ni pregreta, ni konzervirana itd.;
  • Vsebuje vlaknine: vlaknine v telesu lepo postrgajo stene črevesja in pomagajo odstranjevati odpadke iz telesa. Na tak način lepo pripravimo oz. popravimo črevesje, da deluje optimalno, da sploh lahko vsrka hranila, ki mu jih dajemo. Pri vsaki zdravstveni težavi je potrebno začeti v črevesju.

Poudarjeno nekje vmes

Zelene smutije je izumila dr. Ann Wigmore, ustanoviteljica znanega Hipokratovega inštituta za zdravje, kjer so s temi zelenimi napitki prvi zdravili tudi najhujše oblike raka. Njeni smutiji so bili sestavljeni le iz zelenja, maščob, kalčkov in pa občasno iz polovice jabolka.

Poudarjeno nekje vmes

Victoria Butenko je idejo dr. Wigmorjeve modernizirala in prilagodila svoji pretežno sadni dieti. Tako so smutiji postali okusnejši.

 

ZAKAJ ZELEN?

  • Zelenje je bogato z vlakninami, vitamini, minerali, antioksidanti, barvili (klorofil, karotenoidi) in celo z esencialnimi maščobnimi kislinami;
  • Zelenje v telesu deluje bazično, vsebuje malo kalorij, ima nizek glikemični indeks, malo ogljikovih hidratov in precej beljakovin;
  • Zelenje pomaga pri presnovi, ker spodbuja prebavne encime in pomaga uravnavati želodčno kislino. To pa je še posebej pomembno pri vsrkavanju železa. Ker ko nimamo dovolj prebavnih encimov in kisline v želodcu, telo ne more vsrkati železa. In zato je toliko ljudi slabokrvnih;
  • V zelenju korenja je nekajkrat več hranilnih snovi kot v korenini.

Molekula klorofila je podobna molekuli hemoglobina (rdeče barvilo v krvi, ki vsebuje železo in prenaša kisik po telesu).

 

SMUTI RAZSTRUPLJA

  • Telo se po zelenih smutijih začne postopoma čistiti, sčasoma se pomladimo, poveča se naša učinkovitost, čustveno in duševno postanemo bolj stabilni. Vzpostavili se bodo pogoji za samozdravljenje, na daljši rok pa se bo posledično izboljšalo tudi naše zdravje.
  • Zelen smuti lajša bolezni, na primer: Alzheimerjevo bolezen, artritis, sladkorno bolezen, rakava obolenja, bolezni srca in ožilja, pomaga tudi pri depresiji in stresu.
  • Sadja in škrobnate zelenjave ne mešamo, ker takšna kombinacija povzroča pline v prebavilih. Ampak zelenje ni zelenjava in zelenje ni škrobnato.
  • V resnici je zelenje edina prehranska skupina, ki pomaga prebavljati drugo hrano, ker spodbuja izločanje prebavnih encimov.
  • Zelenje vsebuje veliko beljakovin, ampak kot beljakovinska hrana ni skoraj nikjer omenjeno, ker ga niso dovolj preučevali.

 

 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si