Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

»Gibanje, aktivno, športno življenje ima pomembno vlogo na otrokov razvoj. Znano je, da je prav v zgodnjem otrokovem obdobju mogoče najučinkoviteje vplivati na njegov celostni razvoj, še zlasti pa na njegov motorični oziroma gibalni razvoj,« pravi profesorica športne vzgoje in osebna trenerka, Rosana Krajnc.

Redno športno udejstvovanje pomembno prispeva k oblikovanju otrokovega odnosa do športa nasploh in njegovega kasnejšega športnega udejstvovanja. Medtem ko je ozka usmerjenost za odrasle športnike nujna, je prezgodnja usmeritev v en sam šport (razen, ko gre za gimnastiko ali atletiko) za otroke neprimerna, saj jim onemogoča razvoj motoričnega potenciala, ki ga imajo. Za celosten motorični razvoj je torej priporočljivo zgodnje vključevanje otrok v šport, a na način, da vadijo raznoliko.

Lastovka

Stojimo v širini bokov z rokama iztegnjenima ob telesu. Teža je na celem stopalu stojne noge, ki je rahlo pokrčena v kolenu, trup gre v predklon, hkrati se roki iztegneta v vzročenje, drugo nogo medtem iztegnjeno zanožimo (vsaj do 90 stopinj). Pogled usmerimo naprej v eno točko in čim dlje skušamo ostati v tem položaju. Ponovimo z drugo nogo.

Vesa v zgibi

Poiščemo primerno višino droga – vse več je igrišč v mestnih parkih (morda najdemo tudi primerno drevo), ki ponujajo konstrukcijo za izvajanje vese v zgibi – z obema rokama se primemo v podprijem in se dvignemo tako visoko, da je glava v celoti nad drogom. V položaju vztrajamo, dokler lahko.

Most na rokah z eno nogo dvignjeno od tal

Iz leže na hrbtu postavimo dlani za glavo na tla, nogi postavimo na cela stopala ter nato dvignemo trup od tal. Boke torej dvignemo čim višje od blazine, razmak med stopali in dlanmi pa naj bo čim manjši. Glavo usmerimo nazaj, tako da je pogled usmerjen v tla oz. na podlago. Na koncu dvignemo eno nogo iztegnjeno navpično navzgor, položaj zadržimo.

Na fotografiji: Emma in Tomi

Top fit Center za zdravje in rekreacijo, d.o.o.

 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si