Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Tako kot lahko lasje zamašijo vodovodni odtok, lahko hrana zamaši naše žile. Če so zamašene arterije, telo ne more prejeti krvi, bogate s kisikom, ki jo potrebuje, da bi delovalo normalno. S tem tvegamo, da pride do srčnega napada, kapi in drugih srčno-žilnih obolenj.

Če še nimamo zamašenih arterij, in če želimo, da takšne tudi ostanejo, jejmo hrano, bogato s kisikom in zdravimi maščobami.

Listnata zelenjava: ohrovt, špinača in rukola so ena od bolj učinkovitih živil, ki čistijo arterije. Špinača ima na primer veliko kalija, ki pomaga zmanjšati visok krvni tlak. Listnata zelenjava vsebuje tudi ogromno dušika, ki se, ko se prebavi, pretvori v dušikov oksid, plin, ki širi krvne žile in prenaša kisik.

Ribe: ribe so bogate z omega – 3 maščobami, ki koristijo srcu. Ribe, prijazne do arterij, so sardine, skuše, sardoni, losos in sled.

Čaj: čaj pomirja in ima številne blagodejne koristi za zdravje, zato ga moramo vključiti v prehrano. Zeleni čaj vsebuje flavonoide - katehine, ki ščitijo celice pred prostimi radikali. Čaj preprečuje, da holesterol pride v celice in na ta način zmanjšuje vnetja. Poskusimo s skodelico dnevno.

Olje: maslo in margarino zamenjajmo z oljem, zlasti oljčnim in repičnim. Olje vsebuje omega-3 in omega-6 maščobne kisline, ki so dobre za srce in preprečujejo nalaganje oblog.

Granatno jabolko: znano po svoji vsebnosti antioksidantov, so eno najboljših živil za čiste arterije. Ne le, da preprečujejo nastajanje oblog, preprečujejo tudi, da bi ateroskleroza napredovala. Vseeno je ali iztisnemo sok ali užijemo kar celo jabolko.

Cela zrna: to živilo ni nadomestek kruhu ali testeninam, skrivnost je v celih zrnih. Oves, otrobi in ječmen zaradi vsebnosti vlaknin preprečujejo zamašitev arterij. Topne vlaknine odstranjujejo 'slab' (LDL) holesterol iz telesa in zagotavljajo magnezij, ki 'odpira' krvne žile.

Oreščki: podobno kot ribe in olje, orehi zagotavljajo omega-3 in omega-6 maščobne kisline. Oreščki vsebujejo tudi magnezij, ki preprečuje obloge in širitev krvnih žil.

Pusto meso: živila, kot sta piščanec in puran, vsebujejo beljakovine in ne vsebujejo nasičenih maščob. Za ožilje sta bolj primerna kot rdeče meso.

Začimbe: ne samo, da je prehrana za zamašene arterije bolj okusna, ampak se z začimbami izognemo tudi zamašenim arterijam.

Kava: pijača, ki podpira zdravje srca in preprečuje zamašene arterije, je kava, vendar je treba upoštevati, da jo je treba uživati zmerno ​​ter brez dodanih sladil ali smetane. Kava sama po sebi nudi številne koristi za zdravje in pomaga znižati krvni tlak. Ker je stimulans, jo pijmo v mejah normale.

Živila, ki se jim moramo izogniti, ker povzročijo zamašitev arterij:
ocvrta hrana: pomfrit, ocvrta piščančja krila itd.
trans maščobe: margarina, pecivo, predelana hrana itd.
• sladice: pecivo, piškotki, kolački itd.

Ta vrsta hrane ni zdrava za srce in lahko prispeva k zamašitvi arterij. Če je prehrana večinoma sestavljena iz te vrste hrane, je čas, da jo spremenimo.

Naravni načini preprečevanja zamašenih arterij
Če imamo zamašene arterije, moramo popraviti navade in začeti jesti zdravo:
• pusto meso
• začimbe
• kavo
• čaj
• ribe
• listnato zelenjavo
• česen
• vlaknine
• veliko vode

in
• opustimo kajenje
• zmanjšajmo porabo alkohola
• nadzirajmo sladkorno bolezen
• nadzirajmo visok krvni tlak
• nadzirajmo holesterol
• redno telovadimo
• zmanjšajmo stres
• ohranimo zdravo težo
• zmanjšajmo vnos maščob, mastnih živil z visoko vsebnostjo maščob

 


 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si