Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Bučni kruh, bučni ravioli, bučna pita, bučna rižota, bučno pivo – možnosti so neskončne. Končno je tu sezona buč, razlogi za praznovanje pa so številni. Ne le da so okusne, buče ohranjajo zdravo srce, vid in pomagajo hujšati.

Ohranijo oster vid

Skodelica kuhanih buč vsebuje več kot 200 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa vitamina A, ki pomaga krepiti vid. Buče so bogate tudi s karotenoidi, spojinami, ki dajejo svetlo oranžno barvo, vključno z beta karotenom, ki ga telo pretvori v obliko vitamina A.

Pomagajo hujšati

Buče so pogosto spregledan vir vlaknin. Čeprav imajo zgolj 49 kalorij na skodelico, nas nahranijo za dlje časa. Oreški in semena, tudi bučna, so bogati z nekaterimi rastlinskimi kemikalijami, imenovanimi fitosteroli, ki dokazano zmanjšujejo LDL ali "slab" holesterol.

Zmanjšujejo tveganje za raka

Sladki krompir, korenček in buče se ponašajo z beta karotenom, antioksidantom, ki pomaga preprečevati raka. Rastlinski steroli v bučnicah so povezani tudi z bojem proti nekaterim rakom.

Ščitijo kožo

Karotenoidi nevtralizirajo proste radikale, ki lahko zaustavijo delovanje rakavih celic in preprečujejo nastanek gub.

Bučnice izboljšujejo razpoloženje

Bučna semena so bogata z aminokislinskim triptofanom. Strokovnjaki se strinjajo, da velike količine triptofana pomagajo uspavati,hkrati pa je ta aminokislina pomembna tudi pri tvorbi serotonina, enega največjih igralcev, ko gre za naše razpoloženje. Peščica praženih semen buč lahko pomaga, da ostanemo budni.

Koristijo po naporni vadbi

Ste kdaj slišali, da so banane energijska bomba? Izkazalo se je, da ima skodelica kuhanih buč več kalija (564 miligramov) kot banane (422 miligramov). Dodatni kalij pomaga obnavljati telesno ravnotežje elektrolitov po naporni vadbi in ohranja delovanje mišic.

Krepijo imunski sistem

Buče so bogat vir vitamina C. Skodelica kuhanih buč vsebuje več kot 11 miligramov ali skoraj 20 odstotkov od priporočenih dnevnih 60 miligramov vitamina C.

 

Recepti so na voljo v tiskani izdaji novembrske PREVENTIVE.

Načinov uporabe medu je ogromno. Imenujejo ga tudi nektar bogov, saj ga lahko uporabljamo kot mazilo za rane, sirup proti kašlju, zdravilo proti raku, zdravilo za bronhitis in na številne druge načine. Ima močne protiglivične in protibakterijske lastnosti. Jemo lahko surovega, v kombinaciji z nekaterimi drugimi naravnimi izdelki pa je njegovo delovanje še močnejše.

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si