Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

V novi kuharici Dobrote iz naše kuhinje, avtorja Hranislava Kocića, so enostavni recepti za pripravo 75 jedi, od kuhanih, pečenih, vloženih, sladkih in slanih. Za mesojedce in vegetarijance. Za vse recepte lahko uporabimo sestavine, ki rastejo na domačem vrtu. Ni nam treba iskati sestavin z zapletenimi imeni v trgovinah z zdravo hrano.

Špinača je bila superhrana, še preden so izumili ta termin! Jedel jo je risani junak Popaj. Špinača mu je dala moč, mišice pa so se spremenile v tornado energije. Špinača vsebuje več hranil kot katerakoli druga hrana na zemlji. Špinača je …

… bogata z vitamini A, K, D in E ter številnimi minerali v sledovih.

… dober vir omega-3 maščobnih kislin.

… vsebuje protirakave in protivnetne antioksidante: Raziskovalci so našli več kot ducat različnih flavonoidnih spojin v špinači, ki delujejo podobno kot protivnetna in protivirusna zdravila. V nedavni študiji o razmerju med tveganjem raka prostate in vnosom zelenjave (vključno zdrave: brokoli, zelje in brstični ohrovt) je špinača pokazala znatno zaščito pred pojavom agresivnega raka prostate.

naredi telo bazično: minerali v špinači pomagajo uravnovesiti telo, če jemo preveč kisle hrane. Ta nam jemlje energijo, povečuje debelost in povzroča številne druge zdravstvene težave.

… krepi oči: karotenoidi v špinači ščitijo pred očesnimi boleznimi, na primer katarakto in degeneracijo makule.

… krepi kosti: skodelica sveže špinače (ali 1/6 skodelice kuhane špinače) vsebuje dvakrat večjo količino dnevnih potreb po vitaminu K. To je skupaj s kalcijem in magnezijem v špinači nujno za ohranjanje zdravih kosti.

… odlična za solate in peciva: organska špinača je zdaj na voljo v večini trgovin z živili. Če še niste poskusili zelenega peciva in mislite, da bi ga lahko, potem poskusite s špinačo kot glavno sestavino. Študije so pokazale, da lahko tudi umetna svetloba v trgovini z živili pomaga, da se listi ne pokvarijo. To dokazuje, da je špinača še vedno metabolično aktivna in sveža.

Svetujemo:

… da izberete le organsko špinačo. Neorganska ima preveč kemičnih pesticidov.

… da izberete najbolj zeleno med špinačami. Bolj kot so listi zeleni, več vitamina C vsebuje.

… če imate težave z ledvicami in če imate radi špinačo, pazite, da je ne pojeste preveč: špinača vsebuje veliko hranil, a tudi oksalno kislino. To povezujejo z ledvičnimi težavami in motnjami pri absorpciji drugih mineralov.

 

 

Jetra so eden najpomembnejših organov, saj čistijo kri in izločajo prebavne sokove. Če ne delujejo pravilno, ogrozimo celo telo. Nepravilno delovanje jeter povzroči številne bolezni v prebavi in ožilju. Najbolj tipični znaki so napihnjenost trebuha, oteženo dihanje, slabotnost ...

V sodobni prehrani je preveč ogljikovih hidratov, mlečnih izdelkov in kofeina, zelo kislinskih in vnetnih živil, ki, če jih uživamo v prevelikih odmerkih, porušijo ravnotežje naravne kisline v bazičnem telesu. Posledično se pogosto počutimo utrujene, bolne in napihnjene.

Večina vegetarijancev ima težave zaradi nezadostnih ravni železa v krvi. Namesto mesa bi morali užiti eno od 14 vrst hrane, ki vsebuje več železa kot meso. Odrasel človek bi moral dnevno dobiti med 8 in 27 mg železa. Medtem ko je za moške dovolj spodnja količina, morajo nosečnice, doječe matere in starejši stremeti k temu, da dosežejo zgornjo mejo.

NASLOV UREDNIŠTVA

Bcentermed, Barbara Černe s.p.
Na griču 7
3202 Ljubečna

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si