Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

»S hrano si lahko uničimo zdravje, lahko pa si ga tudi povrnemo. Zato se nam je zdelo prav, da ozaveščamo v tej smeri, kako pomembno je, kaj s hrano sploh počnemo in kakšen odnos imamo do tega,« pravi Sanja Lončar iz projekta Skupaj za zdravje človeka in narave, v okviru katerega je nastala akcija Izbiramo najbolj zdrav prehranski blog v Sloveniji.

Bliža se spomlad. Le kdo ne bi rad v ta čas stopil lahkotnejši, prečiščen in poln energije? Prečistimo se lahko z juhicami. Pa še hitro in enostavno jih je za pripraviti.

Če težko zaspimo, popijmo kozarec vode in nato na jezik potresimo ščepec soli. Po tem bomo zaspali v nekaj minutah. Voda in sol spremenita električno dejavnost možganov in omogočita spanec. Pazimo le, da se s soljo ne dotaknemo neba, ker nas to lahko draži.

Tako zoper nespečnost svetuje dr. F. Batmanghelidj, avtor svetovne uspešnice Telo kliče po vodi (www.misteriji.si, 19,90 €). Sloviti zdravnik je raziskoval vpliv pitja dovolj vode na bolnike z različnimi boleznimi. Dognal je, da velikokrat z zdravili zdravimo le žejo. Da pravzaprav nismo bolni, ampak žejni!

Nočni mišični krči

Tudi zoper nočne mišične krče svetuje dovolj soli in vode. Sol je zanj ena najnujnejših telesnih sestavin. Če imamo ponoči mišične krče, mišice pa niso preutrujene, je to znak, da nam je v telesu primanjkuje. Tudi omotičnost in medlost lahko razkrivata pomanjkanje soli in vode.

Če imamo te težave, začnimo uživati več vitaminov in mineralov. Še zlasti to velja, če hujšamo, ne jemo ustrezno in ne uživamo dovolj zelenjave in sadja, ki vsebuje veliko vodotopnih vitaminov in mineralov.

Preprečevanje omedlevice

Ali se po prhanju pogosto počutimo omotični? Tudi temu botrujejo nezadostne zaloge vode v telesu, ki po razširitvi kožnih žil zaradi tople prhe ne zadoščajo več, da bi dosegle možgane. Preden gremo pod prho, tudi večerno, zato vedno popijmo nekaj vode. Če se nas tudi v stoje rada loteva omotica, pijmo več vode in povečajmo uživanje soli.

Če uživamo več vode, moramo zaužiti tudi več soli, poudarja dr. Batmanghelidj. Ko začnemo piti več vode, moramo po nekaj dneh pitja enega litra in pol do dveh litrov vode na dan začeti uživati tudi nekaj več soli.

Koliko soli?

Za uživanje soli upoštevajmo priročno pravilo: na vsaka dva litra popite vode dodamo prehrani približno pol čajne žličke soli na dan. Povprečna čajna žlička ustreza šestim gramom soli. Pol žličke so torej približno trije grami. Če začutimo, da imamo napeto kožo in gležnje in se pojavljajo otekline, za nekaj dni omejimo uživanje soli, povečamo pa količino popite vode, dokler otekline na nogah ne izginejo. Poleg tega bodimo bolj telesno dejavni. Mišična dejavnost bo pritegnila odvečno tekočino v ožilje in nekaj soli se bo potem izgubilo z znojenjem in sečem.

Barva seča

Normalno seč ne sme biti temen. V najboljših okoliščinah naj bi bil skoraj brezbarven ali rahlo rumen. Če začenja postajati temno rumen ali celo oranžen, smo dehidrirani. To pomeni, da morajo ledvice trdo delati, da se v zelo koncentriranem seču znebijo strupov iz telesa. Zato postane seč temnejše barve. Temen seč je zanesljiv znak dehidracije. Popijmo več vode!

Več o tem, zakaj je voda koristna, pa si preberite tukaj

 

 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si