Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Kako naj življenje podaljšamo tudi na sto let ali še več? Kako naj bi zdravi in vitalni uživali še nekaj desetletij življenja? O tem nas natanko pouči knjiga Ostani pri 40-tih. Po tridesetih letih raziskovanj jo je napisal nominiranec za Nobelovo nagrado iz medicine, dr. Richard Lippman. Letos jo je pri nas izdala ARA založba (www.misteriji.si).

"Kolmež je že od starih časov čislan kot eno najmočnejših sredstev za spodbudo teka in urejanje prebave, poljudne knjige o zdravilnih rastlinah pa ga hvalijo kot čudežno zdravilo," pravi zeliščar, Miha Sreš s Klučarjeve domačije.

V lanu so lignani, ki uravnavajo hormone tako, da se v črevesju s pomočjo bakterij pretvorijo v snovi, ki naravno uravnavajo hormonsko stanje in varujejo pred rakom dojke. Če lanena semena pravilno vključimo v svoj mesečni ciklus, ga lahko uravnajo. Na ženske v menopavzi pa lahko lignani delujejo kot rastlinski hormoni, kar lahko preprečuje razvoj osteoporoze.

Ženske imajo bolj zapletene možgane, zato potrebujejo več spanja. Direktor Centra za raziskave spanja na univerzi Loughborough, Jim Horne (avtor knjige Sleepfaring: A Journey Through The Science of Sleep), ima posebno razlago o spanju: »Ženske, ki premalo spijo, so pogosteje v močni psihični stiski in so bolj sovražne, depresivne in jezne. Pri isti količini spanja moški teh 'simptomov' nimajo.«

Premalo spanja ali slabo spanje povečuje možnost za debelost, stres in razdražljivost, pomanjkanje energije, slabo voljo, bolezen, prezgodnje staranje in manjšo delovno učinkovitost. Če nekaj noči zapovrstjo ne zatisnemo očesa, bomo imeli motnje pri odločanju, tvegamo tudi, da se nam na cesti pripeti nezgoda. Dlje časa trajajoča nespečnost povečuje tveganje za bolezenska stanja, kot so debelost, sladkorna bolezen, visok krvni pritisk in bolezni srca.

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si