Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Kakiji so sladki plodovi, polni vitaminov, mineralov, vlaknin in koristnih rastlinskih spojin. Še več: krepijo srce, zmanjšujejo vnetje, podpirajo vid in ohranjajo zdrav prebavni sistem. Ker so zelo okusni, jih lahko kombiniramo s številnimi živili.

Izvirajo iz Kitajske in imajo okus po medu. Med najbolj priljubljenimi sortami sta Hachiya in Fuyu. Hachiya v obliki srca vsebuje veliko tanina, ki daje sadežu suh in grenak okus. To vrsto moramo olupiti, preden jo zaužijemo. Tudi Fuyu vsebuje tanine, ampak jih ni treba lupiti. Kaki jemo surov, posušen ali kuhan. Po svetu iz njega v glavnem delajo žele, pijače, pite, omake in pudinge.

Zakaj ga je dobro vključiti v prehrano? Ker …

… vsebuje veliko hranil

Že manjši kakiji vsebujejo ogromno vitaminov in mineralov. En kaki (168 gramov) vsebuje:

  • kalorij: 118
  • ogljikovih hidratov: 31 gramov
  • beljakovin: 1 gram
  • maščobe: 0,3 grama
  • vlaknine: 6 gramov
  • vitamin A: 55 % dnevne priporočene količine (dpk)
  • vitamin C: 22 % dpk
  • vitamin E: 6 % dpk
  • vitamin K: 5 % dpk
  • vitamin B6 (piridoksin): 8 % dpk
  • kalij: 8 % dpk
  • baker: 9 % dpk
  • mangan: 30 % dpk

Kaki je tudi dober vir tiamina (B1), riboflavina (B2), folata, magnezija in fosforja. Ti barviti plodovi imajo malo kalorij, a veliko vlaknin.

… je poln antioksidantov

Kakiji vsebujejo koristne antioksidante, zlasti karotenoide in flavonoide. Ti preprečujejo oksidativni stres in ščitijo celice pred celičnimi poškodbami. Oksidativni stres je povezan z nekaterimi kroničnimi boleznimi, na primer z boleznimi srca, sladkorno boleznijo, rakom in nevrološkimi stanji, kot so Alzheimerjeva bolezen. Prehrana z visoko vsebnostjo flavonoidov zmanjšuje tveganje za bolezni srca, s starostjo povezanega duševnega upada in pljučnega raka.

… krepi srce

Flavonoidi in tanini v kakiju zmanjšujejo krvni tlak, vnetja in ravni slabega (LDL) holesterola. Študija pri več kot 98 tisoč ljudeh je ugotovila, da imajo tisti z najvišjim vnosom flavonoidov 18 % manjše tveganje za smrt zaradi srca kot tisti, ki zaužijejo manj flavonoidov.

… zmanjšuje vnetja

Kaki ima veliko vitamina C, ki zmanjšuje vnetja, ki so povezana s številnimi kroničnimi obolenji: boleznimi srca, artritisom, sladkorno boleznijo, rakom in debelostjo. En kaki vsebuje 20 % dnevnega priporočenega vnosa vitamin C.

… bogat z vlakninami

Ker je bogat z vlakninami, znižuje slab (LDL) holesterol, krvni sladkor in pomaga uravnavati prebavo.

… izboljšuje vid

Kakiji so bogati z vitaminom A, luteinom in zeaksantinom, hranili, ki podpirajo zdrav vid.

… okusen in enostaven za pripravo

Ker so posebnega okusa, jih lahko vključimo v sladke ali slane jedi, tudi ovsene, mesne, pečene in v smutije.

  • Narezane kakije lahko damo na solate.
  • Sveže ali kuhane dodamo jutranjemu obroku kosmičev ali v jogurt.
  • Pražene kakije prelijmo z medom in postrezimo kot desert.
  • Posušene in sveže vmešamo v mafine, kruh ali pecivo.
  • Kombiniramo z jagodami in citrusi v okusni sadni solati.
  • Prevrete kakije postrežemo k popečenemu siru (brieju).
  • Kakije popecimo s piščancem ali svinjino.
  • Zamrznjene kakije dodamo v smuti.
Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si