Uredništvo

Življenju dodajamo leta, letom dodajamo zdravje.
 
Slovenci smo po dolgosti življenja peti narod na svetu. Lepo se sliši.
 
In vendar je, kot vse kaže, tudi pri nas medicina, za srčno-žilnimi boleznimi in rakom, tretji povzročitelj prezgodnjega odhoda s sveta. Že pred desetletji smo zasnovali revijo Zdravje, zdaj pa je tu Preventiva, ki nam bo iz meseca v mesec kazala pot, kako naj skrb za svoje zdravje prevzamemo sami; da bomo dodali življenje letom in letom zdravje.
 
Barbara Černe

Določena hranila lahko pomagajo omiliti težave z očmi. Pomagajo na primer pri makularni degeneraciji, katarakti in izgubi vida.

Jajca

V jajcih sta antioksidanta lutein in zeaksantin, ki ščitita oči pred škodljivimi visoko energijskimi valovnimi dolžinami. Oči zaščitimo tako, da v prehrano dodamo nekaj jajc.

Listnata zelenjava

Da bi zmanjšali tveganje za nastanek katarakte, moramo v prehrano dodati temno listnato zelenjavo, na primer ohrovt in špinačo.

Paradižniki

Barvilo, ki daje paradižniku rdečo barvo, likopen, pomaga tudi očem. Veliko hranilnih snovi, kot so omega-3 in vitamin C, ima veliko vlogo za zdravje oči.

Citrusi

Raziskave so pokazale, da vitamin C pomaga pri preprečevanju katarakte. Citrusi, na primer pomaranče in grenivke, vsebujejo veliko vitamina C. Starejši od 40 let morajo vsak dan užiti dodatke vitamina C.

Paprika

Večina ljudi misli, da je v citrusih največ vitamina C. Veliko tega vitamina ima tudi paprika in ostale svetlo rumene vrste zelenjave in sadja. C-vitamin zmanjša tveganje pred starostno degeneracijo makule in pomaga pri upočasnitvi izgube naravne ostrine vida.

Sladek krompir

Sladek krompir telesu zagotavlja veliko količino hranil, na primer vitamin E. Ta antioksidant ščiti oči pred poškodbami prostih radikalov in upočasnjuje napredovanje starostne degeneracije makule.

Losos

Omega-3 maščobne kisline so ključnega pomena. Preprečujejo vnetja, težave s srcem in izgubo vida.

Oljčno olje

Oljčno olje je še en izdelek, ki vsebuje ogromno omega-3. Pomaga pri suhih očeh, zato naj bo sestavni del solat. Uporabljajmo ekstra deviško oljčno olje.

Pistacije

Brez cinka oči ne bi pravilno delovale. Pistacije so, poleg oreščkov in mandljev, polne cinka, zato jih vsak dan prigriznimo nekaj.

 

Banner - oglas5

NASLOV UREDNIŠTVA

Revija Preventiva
Cigaletova 5
1000 Ljubljana

Prijava na e-novice

Vas je naša vsebina pritegnila? Če želite biti na tekočem z novimi podobnimi vsebinami, se prijavite na naše e-novice.

Kontakt z nami

+386 (0)51 635 735
info@preventivarevija.si