Rahuja in Ketuja pogosto vidimo kot malefična planeta, čeprav to nista. Nista planeta, ampak matematični točki na nebu a močno vplivata na planete, s katerimi sta v karti povezana.
Rahu bo s svojim vplivom na katerokoli planet še povečal njegovo delovanje in ga usmeril navzven. Ketu pa bo pomene planeta, na katerega vpliva, skrčil in obrnil navznoter. Parašara pravi, da sta vojaka planetarne karme, kar pomeni, da veliko povesta o poti, po kateri gremo, in ki je posledica naše pretekle karme. Ljudje, ki imajo Rahuja z Luno v karti, so zaradi karme, ki jo simbolizira Rahu, izredno karizmatični. Zanje velja, da znajo vedno zbujati pozornost oziroma da radi delajo dramo. Njihova osebnost, bodisi um, bodisi vizualni izgled ali oboje, nezaustavljivo privlači druge kot magnet. Ljudje s Ketujem ob Luni imajo prav tako močan vpliv na druge, le da zaradi njihove usmerjenosti v raziskovanje vsega globokega in mističnega, v duhovnost in pobožnost ali pa zaradi sposobnosti, da znajo živeti v svojem namišljenem svetu. Rahu in Ketu ob Luni vedno spodbudita naš um, da se nagiba k skrajnostim. Ali gre za globoko dojemanje življenja ali pa za beg od realnosti. V najbolj ekstremnih situacijah lahko vozla ob Luni ustvarita genija ali blazneža. Včasih tudi kombinacijo obojega.
Rahu simbolizira pozitivni in negativni vidik materialnosti: vse prednosti in koristi materialnega sveta, dokler stvari pridobivamo z namenom, da realiziramo tisto, kar nas navdušuje v življenju; in ceno, ki jo na koncu vedno plačamo, če je akumulacija materialnega premoženja sama sebi namen, torej predstavlja prazno pridobitništvo. V njegovem obdobju lahko doživimo veliko posvetno slavo, če je to naša želja. Vendar bi jo kmalu lahko doživeli kot breme, če do nje nismo prišli zaradi nečesa, kar nas osrečuje. Hitro bi pogrešali izgubljeno zasebnost, zavedali bi se motečega ljubosumja, nadlegovanja in pričakovanja privržencev, bremena izpolnjevanja pričakovanj in podobno. Rahu je upodobljen kot Demon, ki mu je po spopadu, v katerem je bil razpolovljen, ostala glava brez trupa. Zato je označitelj za izjemno bistrost. Vendar je Rahu sposoben svojo bistrost uporabiti tudi tako, da z njo manipulira. Za manipulacijo je namreč vedno potrebna visoka inteligenca; neinteligentni ljudje niso sposobni manipulacije, ker nimajo potrebne karizme, s katero bi za seboj potegnili druge.
Ketujeva smer je navznoter. V tem je simbolika njegovega delovanja. Presega ali transcendira vse, kar je zunanjega, materialnega in se vrača nazaj k duhovnemu in nematerialnemu. Je označitelj za duhovnost, osvoboditev , razsvetljenje. Označuje notranje vedenje, ki ga ne more preslepiti zunanji izgled. Povezan je z vsemi oblikami neposvetnega. Tako kot pri vseh planetih, tudi pri Ketuju lahko opazimo dve skrajni obliki delovanja. Na eni strani lahko naredi človeka izjemno modrega, z globokim, prodornim dojemanjem sveta. Na drugi strani pa lahko pod njegovim vplivom pride do izgube občutka za realnost, popolno neprilagojenost in neprizemljenost. Na ta del njegove narave so zlasti neodporni tisti, ki niso kos razmeram v realnem življenju in se zatekajo v navidezno duhovnost. To pomeni, da želijo realnost spremeniti tako, da jo poskušajo zanikati oziroma ji odvzeti ali vsaj zmanjšati pomembnost. Tudi Ketu lahko povzroči zasvojenosti. Ena od njegovih oblik je zasvojenost s potrebo po begu in umiku od realnega življenja. Ljudje s to vrsto zasvojenosti ne želijo biti v realnosti, zato pogosto posegajo po opojnih substancah, ki spreminjajo stanje njihove zavesti. Zatečejo se v svoj namišljeni svet, ki jim omogoča umik pred realnim svetom. Ketu nas lahko zastrupi z notranjimi, duhovnimi stvarmi, Rahu pa bolj z zunanjimi, materialnimi. Zato sta oba malefični grahi. Ketu bo zelo močan v kartah ljudi, ki so ali duhovno zelo močni ali pa neprizemljeni, brez stika z realnostjo, zmedeni v duhu. Če bo Ketu dobro postavljen, pod vplivi benefikov, bo deloval v duhovno smer. Če bo slabo postavljen, pod vplivi malefikov, pa bo verjetno deloval neprizemljeno in ustvarjal zmedo v duhu.
Kjerkoli v karti imamo postavljena ta dva vozla, tam imamo karmo reševanja med materialnostjo in duhovnostjo in moramo v tem najti ravnovesje.
Vanja Kreslin